Ampliant l’audiència, com perdre la por de col·laborar amb altres marques

Cada marca és única, amb una filosofia pròpia i unes característiques que la fan atractiva als ulls del seu target. En un principi pot semblar que aliar-se amb altres marques pot ser contraproduent i pot restar visibilitat, no obstant això, les col·laboracions entre marques solen ser tot el contrari, una oportunitat d’or per a arribar a nous públics i aconseguir un major abast.

Estem en un moment on els cobrandings estan a l’ordre del dia i són molts els consumidors que els reclamen. Què és un co-brànding? Es tracta d’una col·laboració entre dues marques per a la creació d’un producte, un servei o per a realitzar una campanya de manera conjunta.

Per què apostar per un cobranding?

Realitzar aquest tipus de col·laboracions pot constar de diferents avantatges, entre elles l’accés a nous públics. En realitzar aquest tipus de col·laboració estremos aconseguint també als consumidors de l’altra marca, la qual cosa es tradueix en una major visibilitat i la possibilitat d’accedir a nous segments demogràfics.

També aporten una major credibilitat, si la nostra marca col·laboradora és coneguda i respectada, pot millorar la percepció que els consumidors tenen sobre nosaltres.

A més, els cobrandings també solen generar un gran impacte mediàtic, ja que ajuden a atreure l’atenció tant del públic, com dels mitjans de comunicació el que suposa amplificar més l’impacte de la campanya.

Si pensem una mica més enllà de la publicitat, aquest tipus de col·laboracions també són beneficioses per a la nostra marca en qüestions d’innovació. Combinar recursos i coneixements amb els d’una altra marca, ens ajuda a crear productes o serveis que serien impossibles de manera individual.

Què haig d’analitzar abans de realitzar un cobranding?

A l’hora de realitzar un cobranding hi ha uns certs temes que hem de tenir en compte abans de tancar un acord amb una altra marca.

  • Hem de tenir molt clar quin és el nostre objectiu, què volem aconseguir amb aquesta col·laboració i com ens agradaria que la nostra marca fos present.
  • Quan tinguem triada la marca amb la qual ens agradaria col·laborar, hem de fer un estudi d’aquesta, assegurar-nos que compartim una filosofia comuna o almenys complementària i que aliar-nos amb ella estarà exempt de polèmiques.
  • Tenir clar fins on podem modificar la idea original. Una vegada establert el contacte amb la marca és el moment de començar a fluir i és possible que alguna de les nostres idees originals es vegi modificada per noves aportacions que enriqueixin la col·laboració.

Tipus de cobranding

Encara que s’entengui que un cobranding és una col·laboració entre dues o més marques, existeixen diferents tipus d’associacions:

  1. Complementàries: Dues marques que ofereixen productes o serveis similars uneixen forces per a millorar l’experiència del consumidor o per a millorar un producte ja existent.
  2. Innovació conjunta: En aquest cas les marques col·laboren per a crear una cosa completament nova, que aconsegueixi sorprendre el consumidor de totes dues marques.
  3. Reforç mutu: Aquest cas es dona quan una marca més petita i una altra  més gran s’alien, això ajuda a augmentar la credibilitat i l’abast, especialment de la més petita.

 

Exemples de cobrandings reeixits

KFC amb Festa
Cobranding KFC & Fresquito
Cobranding KFC & Fresquito

Es podria dir que KFC és una de les marques més innovadores que trobem actualment. Amb una comunicació més transgressora, és molt donada a col·laborar amb altres marques. És el cas del recent cobranding realitzat al costat de la marca de llaminadures Festa. El seu últim producte no és un altre que el conegut Fresquito, un caramel amb pica-pica, però aquesta vegada amb el sabor del tradicional pollastre arrebossat.

Aquesta novetat ha corregut com la pólvora en xarxes socials i són molt els consumidors que s’han acerat al seu KFC més pròxim per a provar aquesta innovació.

Lego & F1
Cobranding Lego & F1
Cobranding Lego & F1

L’univers de la Fórmula 1 mou milions i per això, Llec, l’arxiconeguda marca dels blocs quadrats ha volgut aliar-se amb ells. En la seva campanya conjunta han utilitzat les famoses famoses peces per a construir els diferents cotxes d’aquesta temporada.

El Gran Premi de Miami ha estat el triat per a presentar aquestes construccions, però més enllà de tractar-se d’una exposició els principals pilots han gaudit, a menor velocitat de l’habitual, d’una volta en aquests particulars monoplaces.

McDonald’s&Oreo
Cobranding McDonald's y Oreo
Cobranding McDonald’s y Oreo

Una altra de les marques que realitza cobrandings de manera habitual és McDonald’s. La cadena d’hamburgueseries a més de realitzar col·laboracions amb personatges famosos que creguin el seu propi menú, com és el cas d’Aitana o Sebastián Yatra, també s’ha llançat a la creació de productes innovadors com el conegut McFlurry d’Oreig, la combinació del gelat de nata al costat de la coneguda galeta de xocolata és una de les creacions més conegudes de la marca.

Adidas & Toy Story
Cobranding Adidas y Toy Story
Cobranding Adidas y Toy Story

Les marques de moda i complements també són habituals quant a col·laboracions. Recentment hem vist com Adidas s’unia a la pel·lícula d’animació Toy Story, creant unes sabatilles úniques i limitades, la qual cosa també produeix un sentiment d’exclusivitat que incentiva l’impuls de compra.

Aquests són alguns exemples de com les col·laboracions entre marques cada vegada estan més a l’ordre del dia, així com suposen una gran oportunitat per a aconseguir nous públics i generar més notorietat.

Artículos relacionados