L’estiu ja és aquí i amb ell les vacances i el temps lliure. És el moment de gaudir de la companyia d’aquestes lectures que ens ajuden a conrear la nostra ment creativa.
Si ets d’aquests professionals que vol continuar formant-se fins i tot a l’estiu, et portem una selecció dels títols imprescindibles per a tot amant de la publicitat i el màrqueting.
Un clàssic atemporal: “Això és màrqueting” – Seth Godin
Màrqueting, publicitat i vendes, amb aquesta premissa l’autor ajuda a entendre en què consisteix realment aquest sector, trencant amb aquesta idea preconcebuda que associa el màrqueting a la manipulació.
Amb els seus ensenyaments aprendràs a construir llaços de confiança amb la teva audiència, al mateix temps que t’ajudarà a bandejar vells prejudicis de la publicitat tradicional.
Intentant entendre a l’usuari: “No em facis pensar” – Steve Krug
Una lectura imprescindible per a entendre a l’usuari, com es comporta i quines són les seves necessitats. Partint de la premissa d’un món cada vegada més connectat, aquest llibre s’ha convertit en un dels grans referents del màrqueting.
Es tracta d’una lectura àgil, divertida i molt pràctica, que hauria de ser de lectura obligatòria per a tots els que treballin en un entorn web.
Comunicar de manera efectiva: “Idees que peguen” – Chip Heath y Dan Heath
Comunicar una idea de manera correcta és clau per a qualsevol marca, campanya o perfil dedicat al màrqueting.
Sempre hi ha una cosa nova que presentar: una idea, un projecte, una estratègia… en aquest llibre Xip i Donen Heath donen les claus necessàries per a aconseguir que la teva comunicació sigui el vehicle idoni per a transmetre els teus pensaments.
“L’art de captivar: Com es canvien els cors, les ments i les accions” – Guy Kawasaki
Captivar té més poder que la persuasió i en aquesta premissa es basa Guy Kawasaki per a transformar situacions i relacions humanes. Fugint de la manipulació, ens mostra com el màrqueting ha de basar-se en altres pilars per a aconseguir l’atenció dels consumidors.
En les seves pàgines descobreix al lector les tàctiques necessàries per a preparar i iniciar una estratègia que captivi als seus clients.
Crítica sobre les marques: “Lovemarks: el futur més enllà de les marques” de Kevin Roberts
La visió d’un líder que busca connectar amb les emocions. Des d’aquesta perspectiva Kevin Roberts realitza una anàlisi crítica de les marques actuals, mantenint la premissa que s’han desinflat.
Actualment el mercat està saturat de marques que no es diferencien entre si, l’amor i l’atracció per cada marca és el que genera un major vincle. Un concepte que els professionals del màrqueting han d’interioritzar per a millorar la qualitat del seu treball.
Més enllà de les marques: “No logo” – Naomi Klein
Amb una mescla entre recerca periodística i recerca comercial, Naomi Klein retrata el costat més fosc de les marques, al mateix temps que explica l’odi que susciten algunes de les grans marques.
Una lectura molt interessant per a aconseguir una perspectiva diferent de com han arribat a ser tan reconegudes algunes de les grans marques.
Sobre la viralitat: “Contagiós: Com aconseguir que els teus productes i idees tinguin èxit” – Johan Berger
Si alguna cosa és clar en el màrqueting actual és que tots busquem la viralitat. Com s’aconsegueix arribar a això? Johan Berger ens parla de com l’emoció, el valor pràctic i la història influeixen per a aconseguir el triomf.
Amb diversos casos d’èxit, l’autor exemplifica molt bé la manera de crear productes perquè es contagiïn socialment com si d’un virus es tractés.
“Buyology: Veritats i mentides de per què comprem” – Martin Lindstrom
Una lectura entretinguda i que ofereix dades curioses sobre el mode de comportar-nos davant diferents impactes publicitaris. Amb una anàlisi en el qual han participat més de 2000 voluntaris, Martin Lindstrom ofereix les conclusions més clares sobre el comportament dels consumidors.
“La Publicitat Sí que Embeni” – Pablo Medina i Pilar Buil
Aquesta opció ens permet navegar pels pensaments de 10 grans de la publicitat del nostre país. En les seves converses donen resposta a les elucubracions de com serà la publicitat en els pròxims anys i quins seran els possibles problemes que es trobaran les marques i les agències.